سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شمیم گل نرگس

برخی از تکالیف ما نسبت به امام عصر(عج) - شمیم گل نرگس

چشم انتظارباران
شمیم گل نرگس

برخی از تکالیف ما نسبت به امام عصر(عج)

بنام خدا

سلام برمهدی فاطمه عج

برگزیده منتهی الامال - برخی از تکالیف ما نسبت به امام عصر(عج)

اوّل – مهموم و محزون بودن برای آن جناب در ایّام غیبت و سبب این متعدّد است . یکی برای غایب بودن آن جناب و نرسیدن دست به دامانش و روشن نگشتن دیدگان به نور جمالش .و دیگر ممنوع بودن آن سلطان عظیم الشّآن از رتق و فتق و اجرای احکام و حدود و دیدن حقّ خود در دست غیر خود .

دوم – از تکالیف بندگان در ایّام غیبت ، انتظار فرج آل محمّد (ع) در هر آن می باشد و ترقّب (چشم داشتن) به روز و ظهور دولت قاهره و سلطنت ظاهره مهدی آل محمد (ع) و پر شدن زمین از عدل و داد و غالب شدن دین قویم بر جمیع ادیان که خدای تعالی به نبی اکرم خود (ص) خبر داده و و عده فرموده بلکه بشارت آن را به جمیع پیغمبران و امم داده که چنین روزی خواهد آمد که جز خدای تعالی کسی را پرستش نکنند و چیزی از دین نماند که از بیم احدی در پرده ستر و حجاب بماند و بلا و شدّت از حق پرستان برود .

سوم – از تکالیف دعا کردن است از برای حفظ وجود مبارک امام عصر (عج) از شرور شیاطین انس و جن و طلب تعجیل نصرت و ظفر و غلبه بر کفّار و ملحدین و منافقین برای آن جناب که این نوعی است از اظهار شوق و زیادتی محبّت و دعاهای وارده در این مقام بسیار است .

چهارم – صدقه دادن است به آنچه ممکن شود در هر وقت برای حفظ وجود مبارک امام عصر(عج) و چون هیچ نفسی عزیزتر و گرامی تر نیست از وجود مقدّس امام عصر(عج) و ارواحنا فداه ، و بلکه محبوبتر است نزد ما از خود ما که اگر چنین نباشد در ایمان ما ضعف و نقصان و در اعتقادات ما خلل و سستی است . چنانچه به سندهای معتبره از رسول خدا (ص) روایت شده است که فرمودند : ایمان نیاورد احدی از شما تا آن که بوده باشم من و اهل بیت من محبوبتر نزد او از جان و فرزند و تمام مردم .

پنجم – حج گذاشتن و حجّه دادن به نیابت امام عصر(عج) چنانچه در میان شیعیان موسوم بود در قدیم و آن جناب تقریر فرمودند چنانچه قطب راوندی (ره) در کتاب «خرایج» روایت کرده که ابو محمّد دَعلَجّی دو پسر داشت یکی از آن دو صالح بود و او را ابوالحسن می گفتند و او مردگان را غسل می داد و پسر دیگر او مرتکب محرّمات می شد و مردی از شیعیان ، زری به ابو محمّد مذکور داد که به نیابت حضرت صاحب الامر (عج) حج گذارد چنانچه عادت شیعیان در آن وقت چنین بود و بو محمّد قدری از آن زر را به پسر فاسد داد و او را با خود برد که برای حضرت حج گذارد و وقتی از حج برگشت نقل کرد که در در موقف یعنی عرفات جوان گندمگون و نیکو هیئتی را دیدم که مشغول تضرّع و ابتهال و دعا بود و چون من به نزدیک او رسیدم به سوی من التفات نمود و فرمود : ای شخ آیا حیا نمی کنی ؟ من گفتم : ای سیّد من ! از چه چیز ؟ فرمود : به تو حجّه می دهند از برای آن کسی که می دانی ، و تو آن را به فاسقی می دهی که خمر می اشامد ...

ششم – برخاستن از برای تعظیم شنیدن اسم مبارک آن حضرت به خصوص اگر اسم مبارک قائم (عج) باشد ، چنانچه سیرت تمام اصناف امامیّه – کثّر هم الله تعالی- بر آن مستقر شده در جمیع بلاد از اعراب و عجم و ترک و هند و دیلم .

هفتم – از تکالیف عباد در ظلمات غیبت ، تضرّع و مسآلت از خداوند تبارک و تعالی است به جهت حفظ ایمان و دین از شبهات شیاطین و زنادقه و خواندن دعاهای وارده برای این کار است .

هشتم – استمداد و استعانت و استغاثه به آن حضرت در هنگام شدائد و اهوال و بلایا و امراض و رو آوردن شبهات و فتنه از اطراف و جوانب و ندیدن راه چاره و خواستن از آن جناب حلّ شبهه و رفع کربه و دفع بلیّه را .




تاریخ : چهارشنبه 89/10/29 | 4:7 صبح | نویسنده : چشم انتظارباران | نظر
.: Weblog Themes By Slide Skin:.